Se lansează mult așteptatul Mini Electric
La petrecerea organizată în Oxford, cu ocazia aniversării a 60 de ani, Mini lansează EV-ul mult așteptat. Modelul pur electric al mărcii britanice dorește să îmbine soluții sustenabile, cu calitatea și designul specific, dar și cu plăcerea condusului.
Noul hatchback pur-electric are performanța unui Cooper S, cu zero emisii de eșapament. Acest nou Mini se va numi Mini Cooper SE.
Fiind construit pe platforma modelului BMW I3, noul model Cooper SE nu se știe în ce măsura se poate compara. Ce cunoaștem cu certitudine este puterea motorului de 135 kW/184 CP cât și tractiunea față sportivă susținută și noul sistem ARB, sistem ce oferă control continuu pentru limitarea patinării roților. Împeună asigură noului Cooper SE o agilitate excelentă, având un motor electric care produce un moment de torsiunde de 270 Nm. Această performanță este susținută de o baterie de 32.6 kWh (din care 28.9 kWh utilizabili) care asigură autonomia de 231 km, suficientă pentru nevoile de deplasare urbană.
Bateria realizată din celule litiu-ion subdivizate în 12 module, a fost concepută în forma literei T și se află poziționată în podeaua mașinii între scaunele din față și sub cele din spate, acest mod de aranjare nu necesită restricții privind utilizarea portbagajului, comparativ cu modelele cu propulsie convențională.
Greutatea noului model electric ajunge la 1360 kg, fiind cu 250 kg mai greu decât modelul BMW i3 și cu doar 145 kg față de modelul alimentat pe benzină, Cooper S.
Cu un centru de greutate mai coborât, motorul electric fiind mai ușor decât motorul termic, oferă modelului agilitatea de care are nevoie fiind ușor de controlat.
Încărcarea va fi posibilă până la 11 kW AC sau în curent continuu până la 50 kW, astfel încât poate fi încărcat atât la o sursa casnică, dar și la statiile de încărcare publice. Bateria poate fi încărcată și la o priză normală sau un wallbox.
Cooper SE oferă două niveluri de frânare regenerativă. Motorul electric îndeplinește funcția de generator, transformând energia cinetică în energie electrică, cu care se alimentează bateria de înaltă tensiune. Ca efect, automobilul electric poate fi decelerat corespunzător la viteze reduse fără a utiliza sistemul de frânare. A doua opțiune reduce frânarea la 0.11g și permite un parcurs mai amplu înainte de oprirea completă, dar face necesară utilizarea pedalei de frână.
MINI Cooper SE este primul model pur-electric al BMW Group, în care conducătorul poate influența gradul de recuperare a energiei în momentele de frânare.
Noul model electric este echipat standard cu o avertizare sonoră, pentru atenționarea pietonilor. Designul sunetului la turații reduse asigură o prezență acustică pe șosea specifică MINI.
Cooper SE oferă patru moduri de condus: modul Sport, Mid și Green cu varianta Green+, iar setarea specifică Mini se va păstra. Combinația de „go-kart” și răspunsul instant al motorului electric este ceea ce îl face deosebit.
Un nou afișaj digital tip binoclu special conceput pentru vehicule electrice este adăugat la bord. Ecranul central de 16.5 cm rămâne la fel ca la celelalte modele Mini și include instrumente de navigare, Apple CarPlay și status.
Principalul rival așteptat va fi Honda Kona Electric, cu un preț estimativ de 33.000 €, comparativ cu prețul așteptat pentru Mini de 27.000 €.
Sursa:
https://www.nextgreencar.com/news/8713/mini-electric-revealed/
Sursa:
https://www.nextgreencar.com/news/8713/mini-electric-revealed/