Recomandări privind încărcarea Renault ZOE
Ești proprietarul unui Renault Zoe sau dorești sa achiziționezi unul, atunci ar fi bine sa știi urmatoarele:
RENAULT ZOE 40
Cea mai vândută mașina electrica în România și în Europa.
O mașină perfecta pentru oraș și nu numai. Cu o autonomie ce poate ajunge la 280-300km, Zoe satisface majoritatea cerintelor unui conducător auto. Comod, cu un design modern Zoe este calul de bătaie a mărcii Renault în materie de mobilitate electrica, care ne amenință deja cu varianta noua Zoe 50 care ar trebui sa între pe piața la sfârșitul acestui an.
Bateria lui Zoe este de 40kWh iar pentru varianta noua va fi de 52kWh baterie ce va ridica autonomia mașinii la 380km. Exista si varinte mai vechi, cu baterie de 22kWh la care autonomia este normal, mai mica.
Ce trebuie sa știm despre încărcarea acestei mașini și cum ne putem ușura viata cumpărând inteligent o statie de incarcare.
ZOE dispune de un “incarcator“ intern de 22kW trifazic iar varianta Zoe Q de un Charger chiar mai performant, de 43kW, la fel trifazic.
In ambele variante puteți încarca aceasta mașina doar în curent alternativ - AC. Tipul de mufă pentru toate variantele este Type 2 cunoscut și sub denumirea de Menkessen.
Este sau nu asta un impediment? Depinde din ce unghi priviți problema și depinde de regimul de utilizare a mașinii. Pentru o incarcare rapida, 22kW s-ar putea sa vi se para puțin. Încărcarea de la 0 la 100% ar putea dura pana la 2 ore. În varianta Q dacă dispuneți de o stație de AC de 43kW aceasta reducându-se la o ora. Dacă graba-i mare da, este un dezavantaj. Luând în calcul ca încărcarea la curent mai mic este mai benefic pentru bateriile mașinii “se aseaza electronii mai tihnit”, probabil ca acesta poate fi singurul avantaj la care s-a gândit Renault când au decis sa nu monteze și o priza de incarcare rapida CCS Combo 2 cu posibilități de incarcare pana la 50kW. Se pare ca pe varianta noua Zoe 50, acest lucru se va schimba, Zoe având și un port de incarcare CCS Combo 2 cu posibilitate de incarcare la 50kW - DC.
In standard mașina vine dotata cu un incarcator portabil de max 10A/230V. Incarcarea in acest caz de la 0 la 100% dureaza 18 ore
In acest caz trebuie știut ca priza normala Schuko de care dispunem acasă accepta max 16A/230V. Având în vedere acest lucru din start puteți sa va încărcați masina acasă mai repede in mai putin de 11 ore utilizând un încarcator portabil de 16A/230V. Cel mai simplu încărcător portabil este GDS2-16S care va asigura acest lucru.
O mașină perfecta pentru oraș și nu numai. Cu o autonomie ce poate ajunge la 280-300km, Zoe satisface majoritatea cerintelor unui conducător auto. Comod, cu un design modern Zoe este calul de bătaie a mărcii Renault în materie de mobilitate electrica, care ne amenință deja cu varianta noua Zoe 50 care ar trebui sa între pe piața la sfârșitul acestui an.
Bateria lui Zoe este de 40kWh iar pentru varianta noua va fi de 52kWh baterie ce va ridica autonomia mașinii la 380km. Exista si varinte mai vechi, cu baterie de 22kWh la care autonomia este normal, mai mica.
Ce trebuie sa știm despre încărcarea acestei mașini și cum ne putem ușura viata cumpărând inteligent o statie de incarcare.
ZOE dispune de un “incarcator“ intern de 22kW trifazic iar varianta Zoe Q de un Charger chiar mai performant, de 43kW, la fel trifazic.
In ambele variante puteți încarca aceasta mașina doar în curent alternativ - AC. Tipul de mufă pentru toate variantele este Type 2 cunoscut și sub denumirea de Menkessen.
Este sau nu asta un impediment? Depinde din ce unghi priviți problema și depinde de regimul de utilizare a mașinii. Pentru o incarcare rapida, 22kW s-ar putea sa vi se para puțin. Încărcarea de la 0 la 100% ar putea dura pana la 2 ore. În varianta Q dacă dispuneți de o stație de AC de 43kW aceasta reducându-se la o ora. Dacă graba-i mare da, este un dezavantaj. Luând în calcul ca încărcarea la curent mai mic este mai benefic pentru bateriile mașinii “se aseaza electronii mai tihnit”, probabil ca acesta poate fi singurul avantaj la care s-a gândit Renault când au decis sa nu monteze și o priza de incarcare rapida CCS Combo 2 cu posibilități de incarcare pana la 50kW. Se pare ca pe varianta noua Zoe 50, acest lucru se va schimba, Zoe având și un port de incarcare CCS Combo 2 cu posibilitate de incarcare la 50kW - DC.
Cum ne putem ușura viata încărcând inteligent.
In standard mașina vine dotata cu un incarcator portabil de max 10A/230V. Incarcarea in acest caz de la 0 la 100% dureaza 18 oreIn acest caz trebuie știut ca priza normala Schuko de care dispunem acasă accepta max 16A/230V. Având în vedere acest lucru din start puteți sa va încărcați masina acasă mai repede in mai putin de 11 ore utilizând un încarcator portabil de 16A/230V. Cel mai simplu încărcător portabil este GDS2-16S care va asigura acest lucru.
Pentru a avea posibilitatea de reglare a curentului de incarcare va sugeram produsul GSZ2-16S care va dau posibilitatea setării curentului de incarcare astfel încât, dacă pe rețeaua pe care doriți sa încărcați mașina mai exista și alți consumatori sa puteți incarca mașina fără a depăși curentul pe acea ramificație a rețelei de max 16A. Cu acest model de încărcător mobil puteți sa incarcați Zoe de la 0 la 100% în aproximativ 11 ore. Prin adaptoarele de alimentare care le puteți achiziționa separat, puteți sa aveți acces la orice sursa de curent existând varianta Sucko 16A, CEE Blue 32A/monofazat, CEE Red 16A, CEE Red 32A sau CEE Red 64A. In cazul alimentarii de la o sursa trifazica, alimentatorul va prelua doar faza L1, lucrând la maxim 16A.
Dacă dispuneți acasa sau la birou totuși de un curent mai mare, pana la 32A va recomandam sa achiziționați o stație de incarcare de 7kW pe care puteți sa o montați pe peretele sau pe stand. In acest caz timpul de incarcare se va reduce la 6 ore. Modelele sunt diverse, noi oferindu-va mai multe variante la pretul corect, cu și fără display.
Modelul GS107T2GC fara display, respectiv GS107T2GC-D cu display. În varianta cu display puteți sa vizualizați tensiunea din rețea, curentul de incarcare, puterea trasa din rețea și energia consumata de mașină. Varianta cu cablu si mufa Type 2 este cea recomandata pentru ușurința utilizării. Stațiile sunt de tip plug&charge, nefiind necesare setări, carduri de acces sau alte accesări. Construite din aluminiu, aceste statii sunt omologate CE si sunt antivandal. Acestea pot fi dotate și cu card de acces pentru a restrictiona accesul la incarcare.
In cazul în care doriți o stație care sa va ofere mai multe informatii va recomandam BS-B10-BC2.
Pentru cazul în care doriți sa dețineți un încărcător portabil de aceasta putere, 7kW, recomandarile noastre se indreapta spre modelele cu posibilitate de setare a curentului de incarcare si intarzierea startului incarcarii astfel încât mașina sa beneficieze de curent maxim de incarcare (32A monofazat). În momentul în care știm ca rețeaua ne permite acest lucru, nemaiavând consumatori mari în rețea, va recomandam modelele T2NMC32S respectiv GSZ2-32B, GSZ2-32R. Prin adaptoarele de alimentare pe care le puteți achiziționa separat, puteți sa aveți acces la orice sursa de curent existând varianta Shucko 16A/230V, CEE Blue 32A/230V, CEE Red 16A/380V, CEE Red 32A/380V sau CEE Red 64A/380V. In cazul alimentarii de la o sursa trifazica (380V), alimentatorul va prelua doar faza L1, consumul maxim fiind 32A în funcție de setare și de sursa de curent.
Varianta ideala în care dispuneti de un branșament trifazic care ne permite o conectare la 22kW trifazic, va recomandam stațiile de incarcare GS322T2GC care va satisface apetitul mare de curent a lui Zoe fără nici o problema.
Dacă doriți sa monitorizați încărcarea puteți achiziționa stația BS-B10-BC/22 statie ce dispune de un display pe care puteți monitoriza tensiunea, puterea, temperatura și energia consumata.
Pentru varianta portabila, achiziționarea unui încărcător portabil de 22kW va va asigura independenta de stațiile publice de incarcare in orice ocazie in care aveti o sursa de energie. Acest incarcator GSZ2-32/3R prin adaptoarele pe care le puteți achiziționa va asigura avantajul conectarii mașinii dumneavoastră la orice sursa de alimentare, monofazata sau trifazat. Prin aceste încărcătoare puteți alimenta și de la o sursa monofazata 230V cât și de la una trifazat 380V.
Pentru a putea sa dispuneți de alimentarea de la stațiile publice va recomandam un cablu cu care sa puteți încarca la o statie cu prize de 22kW, de tipul T22-3/32P sau un cablu spiralat T22-3/32SV. In cazul în care alegeți un cablu de curent mai mic sau monofazat acesta va afecta timpul de incarcare a mașinii, cablul fiind veriga slaba în cazul încărcării la stațiile publice. Dacă cablul nu corespunde puterii oferite de stația de incarcare, acesta fiind subdimensionat, mașina va limita curentul de incărare la curentul maxim la care rezista cablul indiferent câta putere oferă stația. Acest fapt se datorează masurilor de securitate electrica. Deci alegeți cablul adecvat pentru a incarca la capacitatea maxima permisa de masina si de statia de incarcare.
Pentru a putea transporta și a menține curat locul de depozitare a cablului sau a încărcătorului portabil va recomandam achiziționarea unei genți de transport care va va tine portbagajul curat.
Consideram ca datele oferite va pot face încărcarea mai rapida și mai sigura.
In speranța că informațiile oferite v-au fost de ajutor, va așteptăm pe magazinul nostru! EV-MAG
Dacă dispuneți acasa sau la birou totuși de un curent mai mare, pana la 32A va recomandam sa achiziționați o stație de incarcare de 7kW pe care puteți sa o montați pe peretele sau pe stand. In acest caz timpul de incarcare se va reduce la 6 ore. Modelele sunt diverse, noi oferindu-va mai multe variante la pretul corect, cu și fără display.
Modelul GS107T2GC fara display, respectiv GS107T2GC-D cu display. În varianta cu display puteți sa vizualizați tensiunea din rețea, curentul de incarcare, puterea trasa din rețea și energia consumata de mașină. Varianta cu cablu si mufa Type 2 este cea recomandata pentru ușurința utilizării. Stațiile sunt de tip plug&charge, nefiind necesare setări, carduri de acces sau alte accesări. Construite din aluminiu, aceste statii sunt omologate CE si sunt antivandal. Acestea pot fi dotate și cu card de acces pentru a restrictiona accesul la incarcare.
In cazul în care doriți o stație care sa va ofere mai multe informatii va recomandam BS-B10-BC2.
Pentru cazul în care doriți sa dețineți un încărcător portabil de aceasta putere, 7kW, recomandarile noastre se indreapta spre modelele cu posibilitate de setare a curentului de incarcare si intarzierea startului incarcarii astfel încât mașina sa beneficieze de curent maxim de incarcare (32A monofazat). În momentul în care știm ca rețeaua ne permite acest lucru, nemaiavând consumatori mari în rețea, va recomandam modelele T2NMC32S respectiv GSZ2-32B, GSZ2-32R. Prin adaptoarele de alimentare pe care le puteți achiziționa separat, puteți sa aveți acces la orice sursa de curent existând varianta Shucko 16A/230V, CEE Blue 32A/230V, CEE Red 16A/380V, CEE Red 32A/380V sau CEE Red 64A/380V. In cazul alimentarii de la o sursa trifazica (380V), alimentatorul va prelua doar faza L1, consumul maxim fiind 32A în funcție de setare și de sursa de curent.
Varianta ideala în care dispuneti de un branșament trifazic care ne permite o conectare la 22kW trifazic, va recomandam stațiile de incarcare GS322T2GC care va satisface apetitul mare de curent a lui Zoe fără nici o problema.
Dacă doriți sa monitorizați încărcarea puteți achiziționa stația BS-B10-BC/22 statie ce dispune de un display pe care puteți monitoriza tensiunea, puterea, temperatura și energia consumata.
Pentru varianta portabila, achiziționarea unui încărcător portabil de 22kW va va asigura independenta de stațiile publice de incarcare in orice ocazie in care aveti o sursa de energie. Acest incarcator GSZ2-32/3R prin adaptoarele pe care le puteți achiziționa va asigura avantajul conectarii mașinii dumneavoastră la orice sursa de alimentare, monofazata sau trifazat. Prin aceste încărcătoare puteți alimenta și de la o sursa monofazata 230V cât și de la una trifazat 380V.
Pentru a putea sa dispuneți de alimentarea de la stațiile publice va recomandam un cablu cu care sa puteți încarca la o statie cu prize de 22kW, de tipul T22-3/32P sau un cablu spiralat T22-3/32SV. In cazul în care alegeți un cablu de curent mai mic sau monofazat acesta va afecta timpul de incarcare a mașinii, cablul fiind veriga slaba în cazul încărcării la stațiile publice. Dacă cablul nu corespunde puterii oferite de stația de incarcare, acesta fiind subdimensionat, mașina va limita curentul de incărare la curentul maxim la care rezista cablul indiferent câta putere oferă stația. Acest fapt se datorează masurilor de securitate electrica. Deci alegeți cablul adecvat pentru a incarca la capacitatea maxima permisa de masina si de statia de incarcare.
Pentru a putea transporta și a menține curat locul de depozitare a cablului sau a încărcătorului portabil va recomandam achiziționarea unei genți de transport care va va tine portbagajul curat.
Consideram ca datele oferite va pot face încărcarea mai rapida și mai sigura.
In speranța că informațiile oferite v-au fost de ajutor, va așteptăm pe magazinul nostru! EV-MAG