Studiu de caz

1. Romania nu este pregatita pentru a face fata valului de masini electrice care vor aparea in urmatorii ani in piata.

Retelele electrice existente in general sunt vechi si nu sunt proiectate sa furnizeze puterile necesare incarcarilor masinilor electrice mai ales cand vorbim de mai multe statii de incarcare sau de statii de puteri mai mari. In acest moment exista companii care ofera echipamente de incarcare a masinilor electrice, de multe ori la preturi foarte mari si fara a aduce un plus de valoare produselor respective.

In situatia in care un posibil beneficiar al unei parcari, magazin, restaurant sau hotel care doreste sa atraga acest segment de posesori de EV, segment in continua crestere, ar dori sa monteze una sau mai multe statii de incarcare se va bate in permanenta cu problema puterii disponibila prin bransamentul actual existent. In situatia in care ar dori montarea a doua, trei, patru sau mai multe astfel de statii, problema alimentarii cu suficienta energie electrica devine o problema esentiala in asigurarea acestui serviciu platit sau gratuit.

2. In situatia montarii mai multor statii de incarcare, datorita multitudinii de situatii referitoare la tipul masinii, capacitatea bateriei si gradul de descarcare a bateriei, eficientizarea energiei disponibile devine o problema foarte mare.

Caz concret:

> Putere instalata 44kW

> 4 statii de incarcare

In acest caz din start ar trebui sa ne limitam la utilizarea unor statii de 11 kW sau combinate 22 kW cu statii de putere mult mai mica care ar insuma maximul de energie disponibil. In situatia in care un stand este ocupat iar masina care este in stand nu consuma maximul statiei (ex. Un Hybrid Plug-in) puterea disponibila nu ar putea fi utilizata de catre alti utilizatori.

SPower1

Managementul incarcarii

Prin solutia propusa de catre noi, problema aparuta intre cantitatea de energie disponibila si numarul de parcari EV ce pot fi montate este rezolvata. Care este principiul de functionare:

Sistemul de manamement propus eficientizeaza consumul de energie necesar unor incarcatoare EV indiferent daca discutam de curent trifazat sau monofazat, tinand cont de necesarul masinilor din stand, starea de incarcare a bateriilor si puterea disponibila pentru acest serviciu.

Sistemul de management este conceput sa lucreze cu una pana la patru standuri de incarcare, acest sistem fiind scalabil putand sa deserveasca un numar nelimitat de module de pana la 4 statii de incarcare. Statiile pe care le deserveste sunt statii de 22kW trifazat acestea putand fi utilizate si ca statii monofazate.

I. Descriere sistem

Softul dezvoltat impreuna cu structura hardware, ne permite sa implementam orice putere instalata disponibila in locatia respectiva. Putem sa instalam de la una la patru statii de incarcare EV de putere 22kW AC trifazic. Sistemul va supraveghea in permanenta starea de incarcare a masinilor din standuri si va distribui energia disponibila totala astfel incat toate masinile sa primeasca maxim de energie disponibila.

Pentru o mai usoara intelegere a sistemului vom da cateva exemple din multitudinea de situatii posibile.

Situatii identice - ideala
Doua masini in stand, fiecare cu 22kW sursa interna – ambele vor primi maxim de putere – 22kW

SPower2

Patru masini in stand, fiecare cu 22kW sursa interna – toate vor primi cate 11kW

SPower3

Ce se intampla in momentul in care vin masini care au sursa interna mai mica sau consuma mai putin curent la incarcare.

Ex. 1:
I-32A, II-16A, III-10A, pentru a IV-a ar mai ramane disponibili doar 6A dar ea ar dori tot 22kW. In situatia aceasta, distributia se va face in functie de media maxima disponibila pentru numarul de masini din standuri. Media maxima ar fi de 16A/masina.
Masina a II-a si a III-a se incadreaza in aceasta medie de consum. De la a III-a masina ramane un surplus de putere ce va trebui redistribuit, astfel ca masinile vor primi dupa cum urmeaza: I-19A, II-16A, III-10A, IV-19A.

SPower4

Aceasta analiza a consumului se va face intr-un interval setabil de la 1 min. la 30 min, astfel incat puterea disponibila sa poata fi redistribuita celor care au nevoie de ea. In cazul in care o masina (ex III) va pleca din stand puterea va fi redistribuita imediat astfel ca masinile vor avea dupa cum urmeaza: I-24A, II-16A, III-0A, IV-24A.

SPower5

In situatia in care consumul pe o masina va scadea datorita incarcarii bateriei, prin testul periodic al consumului, puterea disponibila va fi repartizata din nou.

Prin acest sistem toate masinile vor primi maxim de putere disponibila eficientizand astfel incarcarea tuturor masinilor aflate in stand.

II. Aplicatia software

Aplicatia software poate gestiona un grup de 4 statii sau mai multe grupuri de statii aflate in locatii diferite. Prin aplicatie, se pot face live urmatoarele operatii:

> vizualizare stare statie

> vizualizare curent absorbit

> starea de incarcare (trifazic/monofazat)

> grafic de incarcare / sesiune de incarcare/zi

> contorizare incarcare

> posibilitate de gestionare a incarcarii statiilor, supervisorul avand posibilitatea manual sa schimbe starea unei statii – pornit/oprit, schimbarea regimului de incarcare 22/11/16... 4kW

> schimbarea puterii impartite pe statii

> implementarea unui program de functionare si a unui timp maxim de incarcare admis.

SPower6

Incarcare VIP
Exista posibilitatea introducerii unor abonamente VIP care vor primi in permanenta maxim de putere necesar incarcarii. Prin aceasta facilitate se pot seta un numar de utilizatori VIP care pot fi masini de politie sau alte masini guvernamentale care au nevoie de incarcare rapida sau pur si simplu detinatorii unui abonament de acest tip care vor absorbi din retea maxim de putere, iar pentru celelalte statii se va imparti doar puterea ramasa disponibila.

Ex. VIP I-32A, II-10A, III-10A, IV-10A.

SPower7

In functie de puterea disponibila, se poate seta numarul statiilor care accepta aceasta facilitate.

O alta facilitate care se poate implementa in acest sistem este cea de monitorizare a disponibilitatii.

Senzorii de prezenta a masinii in stand vor monitoriza prezenta masinii si vor putea afisa pe un counter aflat la intrarea in parcare numarul de parcari libere EV iar in situatia in care un posesor de masina care parcheaza pe aceste locuri nu are EV, ocupand ilegal acest loc de parcare va transmite un semnal de atentionare la softul client sau personalului abilitat sa atentioneze si sa sanctioneze acest lucru.

Daca sunteti in una din situatiile mai sus mentionate in care doriti implementarea uneia sau mai multor statii de incarcare EV, va rugam sa ne contactati pentru a veni in intampinare dumneavoastra cu cea mai buna solutie.

Contact:
ev-mag.ro
generalsecurity.ro
evmag@generalsecurity.ro
sau telefonic la 0759 046 201